راهنمای استفاده از تبلیغ در گوگل مپ

راهنمای استفاده از تبلیغ در گوگل مپ

تبلیغات آنلاین به عنوان یکی از راه‌های موثر در جذب مشتریان و ترویج کسب و کارها، امروزه در حال رشد قابل توجهی است. یکی از سرویس‌های معروف تبلیغات آنلاین، گوگل مپ است که امکان نمایش تبلیغات و تبلیغ کسب و کارها در نقشه‌ها را فراهم می‌کند. تبلیغ در گوگل مپ، به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا به‌طور مستقیم با مشتریان هدف خود از طریق نقشه گوگل در ارتباط باشند و آن‌ها را به خدمات و محصولات خود جذب کنند.

افراد در سراسر جهان برای جستجو و مسیریابی بیش از ۱.۵ میلیارد مسیر در سال از Google Maps استفاده می‌کنند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که این برنامه نسبت به برنامه‌های مسیریابی دیگر به طور شگفت‌آوری ۶ برابر محبوب‌تر است. در حقیقت، اپلیکیشن مسیریابی بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این فرصت بی‌نظیری برای فروشگاه‌های خرده‌فروش و کسب و کارها ایجاد می‌کند تا از این پلتفرم بهره ببرند، به خصوص از آنجایی که تبلیغات Google Maps هنوز نسبتاً جدید است و رقابت در آن ضعیف است.

لازم است بدانید که برای تبلیغ در گوگل مپ باید کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید. برای اضافه کردن آدرس به گوگل مپ نیاز به اکانت با امتیاز لوکال گاید بالا دارید، در صورتی که حساب کاربری شما امتیاز مناسبی ندارد، ما به شما دو سایت معتبر برای خدمات ثبت لوکیشن معرفی می‌کنیم:

در این مقاله، به بررسی چگونگی استفاده از تبلیغ در گوگل مپ و اهمیت آن در رشد کسب و کارها خواهیم پرداخت. همچنین راهکارها و استراتژی‌های موثر برای ایجاد تبلیغات جذاب و قابل توجه در این پلتفرم را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نکته: اگرچه برای کاربران ایرانی امکان ثبت لوکیشن در گوگل مپ وجود دارد، اما به دلیل تحریم‌های فعلی، تبلیغ در گوگل مپ برای کاربران داخل ایران ممکن نیست. با این حال، آشنایی با این نوع تبلیغات ممکن است به کسب و کار شما کمک کند. همچنین، اگر کسب و کار شما در خارج از ایران است، با خواندن این مقاله می‌توانید با روش‌ها و فواید تبلیغات در گوگل مپ آشنا شوید.

تبلیغ در گوگل مپ
تبلیغ در گوگل مپ

نحوه نمایش تبلیغ در گوگل مپ

تبلیغ در گوگل مپ به این نحوه ایت که بعد از جستجوی کاربر، نتایجی نمایش داده می‌شود که بیشترین موارد آنها تبلیغ در گوگل مپ هستند و در بالاترین رتبه (قبل از نتایج طبیعی) قرار دارند. در کنار این تبلیغات، سمت راست کلمه Ad به صورت بنفش نمایش داده می‌شود و به معنی تبلیغ است.

در تبلیغات گوگل مپ، گوگل حداکثر دو تبلیغ را در بالای نتایج قرار می‌دهد. اگر کاربر روی تبلیغات کلیک کند، جزئیات بیشتری مانند آدرس، شماره تماس و نظرات کاربران را مشاهده می‌کند. هزینه این نوع تبلیغات، مشابه هزینه تبلیغات گوگل ادز، بر اساس هر کلیک کاربر محاسبه می‌شود و با هر کلیک، مبلغی از هزینه تبلیغات شما کسر می‌شود.

نحوه تبلیغ در گوگل مپ

برای نمایش تبلیغ در گوگل مپ، تنها در چند دقیقه می‌توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. در ادامه، راهنمای گام به گام انجام این کار را برای شما آورده‌ایم:

گام اول

پیش از انتشار تبلیغ در گوگل مپ، لازم است که در Google یک لیست برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را احراز هویت کنید. برای این کار، به Google My Business مراجعه کرده و بر روی start Now  کلیک کنید تا حساب کاربری خود را بسازید. پس از انجام این مراحل، به‌طور معمول حداقل یک یا دو هفته باید صبر کنید تا گوگل از طریق ایمیل به شما پیام تاییدیه ارسال کند. این مرحله ضروری است تا گوگل موقعیت مکانی کسب و کار شما را احراز هویت کند.

گام دوم

حال که کسب و کار خود را در Google احراز هویت کردید، مرحله بعدی، ایجاد یک حساب کاربری در Google Ads  است. حتماً از یک آدرس ایمیل یکسان برای هر دو حساب کاربری GMB و حساب کاربری Google Ads استفاده کنید. پس از ثبت نام در Google Ads، به بخش Ad Extensions  بروید و گزینه Location extensions  را انتخاب کنید.

حساب کاربری  Google My Businessخود را انتخاب کنید و موقعیت مکانی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی تنظیم شده است. پس از انجام این مرحله، بر روی دکمه Finish کلیک کنید. حالا که افزونه مکانی تنظیم شده است، به بخش افزونه‌های تماس بروید. این تنظیمات به کاربران این امکان را می‌دهد که با شما تماس بگیرند. هدف گذاری کردن و انتخاب موقعیت‌های خاص را در نظر بگیرید.

گام سوم

پس از تنظیم افزونه مکانی، باید موقعیت‌های خاص را به عنوان هدف قرار دهید و هزینه آن‌ها را پرداخت کنید تا میزان بازدهی مطلوب را از تبلیغات خود داشته باشید. برای این کار، به بخش Keywords & Targeting  و سپس Locations  بروید. حالا یک یا دو موقعیت مکانی را انتخاب کنید و هزینه مورد نظر خود را تنظیم کنید.

همیشه بهینه سازی عبارات کلیدی که در تبلیغات خود استفاده می‌کنید را در نظر داشته باشید. به مشتریان بالقوه خود توجه کنید و از داده‌هایی که به دست می‌آیند برای بهبود تبلیغات و کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید. ترکیبی از عبارات کلیدی عمومی و خاص را استفاده کنید. گوگل پیشنهاد می‌کند که از 5 تا 20 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی استفاده کنید.

گام چهارم

شما به سادگی می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را در Google Maps بررسی کنید. برای این کار، وارد حساب کاربری Google Ads خود شده و به بخش کمپین‌ها بروید. سپس، به بخش Segment  و بعد Click Type  بروید. حالا می‌توانید هزاران کلیکی که به شما کمک می‌کنند را بررسی کنید و عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید.

مزایای تبلیغ در گوگل مپ

مزایای تبلیغ در گوگل مپ

  • دسترسی راحت مردم: استفاده از Google Maps در تبلیغات، به شما این امکان را می‌دهد که به افرادی که در حال حرکت هستند و نه تنها در محل فعلی خود، بلکه در مکان‌های مختلف قرار دارند، دسترسی داشته باشید. بر اساس اعلام عملکرد گوگل، یک سوم جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی به صورت موبایلی انجام می‌شود. بنابراین، با تبلیغ در گوگل مپ، شانس یافتن شما برای افراد در لحظه‌ای که به شما نیاز دارند، افزایش خواهد یافت.
  • افراد بیشتری شما را می‌بینند: اگر تعداد زیادی رقیب محلی دارید، ممکن است پین موقعیت شما در میان تعداد زیادی پین دیگر که در اطراف شما قرار دارند، گم شود. تبلیغات Google Maps به شما کمک می‌کند تا در میان تبلیغات متعدد و پر رنگ منحصر به فرد باشید و بیشتر دیده شوید. پین‌های Promoted با رنگی متفاوت (بنفش) نسبت به پین‌های non-promoted برجسته‌تر هستند و لوگوی شما را به درستی در نقشه نمایش می‌دهند.
  • تحریک افراد نسبت به شما: تبلیغات در Google Maps نه تنها امکان نمایش شما را به بیشتر افراد می‌دهد، بلکه همچنین می‌تواند روی کاربران تأثیر مناسبی بگذارد. به عنوان مثال، تقریبا ۷۵٪ از افرادی که در محدوده شما دنبال محصول، خدمات یا مکانی خاصی می‌گردند، با احتمال بالا در طی ۲۴ ساعت آتی به فروشگاه شما سر خواهند زد. همچنین، ۲۸٪ از افرادی که در جستجوی چیزی هستند، در نهایت خریدار می‌شوند. Google Maps با استفاده از ویژگی‌های متعدد، تعامل مشتریان را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، دکمه‌هایی را فراهم می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد با شما تماس بگیرند یا به طور مستقیم به محل دقیق فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند.
  • هزینه کمتر: تبلیغ در گوگل مپ باعث می‌شود تا برای تبلیغات خود هزینه کمتری پرداخت کنید. همچنین می‌توانید بودجه تبلیغاتی خود را به شکلی هدفمند و بر اساس نیازها و تقاضای محلی تنظیم کنید.
  • افزایش آگاهی و برندسازی: حضور در گوگل مپ به شما امکان می‌دهد تا نظر مشتریان خود را در مورد کسب و کار خود ببینید و به آنها پاسخ دهید. همچنین با نمایش آدرس و اطلاعات کسب و کار خود در گوگل مپ، مشتریان شما با برندتان آشنا می‌شوند.

چنانچه در زمینه تبلیغ در گوگل مپ و ثبت لوکیشن نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید به دو سایتی که در بالا معرفی کردیم یعنی، سایت مپ ثبت و مارکت گوگل مراجعه کنید و از خدمات آنها بهره ببرید.

جمع بندی

در نهایت، تبلیغ در گوگل مپ به شما امکان می‌دهد تا به طور موثر و هوشمندانه با هدف‌مندی بیشتر با مخاطبان خود در ارتباط باشید و سطح دسترسی به کسب و کار خود را افزایش دهید. این ابزار با استفاده از گسترده‌ترین و پر بازدیدترین نقشه آنلاین جهان، برای شما تبلیغات هدفمند و جذابی را رقم می‌زند و به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را هنگام جستجوی نقشه راه و غیره، به طور موثرتر جذب کنید.

اگرچه تبلیغات در گوگل مپ در داخل ایران ممکن نیست، اما شما همچنان می توانید از خدمات تبلیغات گوگل استفاده کنید و با قرار دادن وب سایت خود در لیست برتر جستجوی گوگل، از نتایج ارزشمند این جایگاه بهره ببرید.

هنوز کسب و کار خودت را ثبت نکردید؟ منتظر چه هستید؟ شروع به رشد و موفقیت خود را با ما تجربه کنید!

آخرین مقالات

برنامه نشان بهتر است یا بلد

برنامه نشان بهتر است یا بلد : برنامه نشان در مقابل بلد

برنامه نشان بهتر است یا

ثبت مکان در بلر

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت مکان در بلد

ثبت کسب و کار خود

ثبت آدرس در گوگل مپ

ثبت آدرس در گوگل مپ و نکاتی که نمی‌دانستید

اگر شما فکر راه‌اندازی یک

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

نکات طلایی ثبت لوکیشن در گوگل مپ

در این مقاله قصد داریم